9 moduri de a crea un brand din afacerea ta

Share

Branding-ul este la fel de important pentru întreprinderile mici, cum este pentru cele mari.

De multe ori brandurile mici isi propun sa atraga acei consumatori care prefera firmele independente si nu marile branduri.

In continuare voi expune viziunea lui Dan Einzg de la agentia Mystery, SUA, viziune care ne explica de ce modul de dezvoltare al propriei identitati de brand este esential pentru orice afacere.

Unde gresesti in construirea brandului tau?

Multi proprietari de afaceri mici vorbesc despre branding ca si cum ca ar fi esential pentru afacerea lor, insa un numar surprinzator de mare dintre ei nu stiu de ce.

Ei recunosc legatura dintre afacerile de succes si branding-ul puternic si aspira sa construiasca un brand care sa le asigure un succes similar pentru firma lor.

Micii proprietari de afaceri mai stiu ca branding-ul nu este doar un logo sau modul in care afacerea lor este perceputa din exterior, insa ceea ce putini stiu este ca brandurile de succes au ca valori centrale brandingul.

Ce este branding-ul?

branding-ul este imaginea firmei tale, construieste un brand puternicBranding-ul este o modalitate de a defini afacerea ta, de a defini echipa, dar si segmentele de public extern. Branding-ul este identitatea firmei. Esenta ei, personalitatea ei. Si fara un brand, cumparatorii nu te vor observa.

Asta pentru ca oamenii zilelor noastre sunt atat de priceputi incat pot vedea prin majoritatea incercarilor companiilior de a realiza o vanzare prin atribuirea acelui „luciu” in plus produselor.

Beneficiile pe care un brand definit strategic le poate aduce sunt aceleasi ca si atunci cand oamenii se indragostesc.

Aici sunt zece sfaturi cu privire la modul în care se pune în aplicare, cu succes branding-ul pentru afacerea ta:

1. Defineste-ti brandul

Examineaza-ti produsul sau serviciul oferit de afacerea ta, cerceteaza nevoile emotionale, rationale si preocuparile clientilor. Caracterul brand-ului tau trebuie sa promoveze afacerea, sa ii ofere personalitate si in acelasi timp sa fie conectat la nevoile, dorintele si aspiratiile clientilor.

2. Construieste-ti brandul ca pe o persoana

Fiecare dintre noi este o persoană al carui caracter este format din credinte, valori si scopuri, lucruri care definesc cine suntem, lucruri ce ne ofera in acelasi timp si unicitatea.

Personalitatea noastra determina modul in care ne comportam in diferite situatii, cum ne imbracam si cine suntem defapt.

Acelasi lucru este valabil si pentru brand-ul tau. Relatia ta cu clientii, imaginea firmei tale, site-ul tau, toate te vor defini si te vor diferentia de concurenta ta.

3. Ce valori conduc afacerea?

In ce crezi, care este scopul afacerii tale, cine sunt eroii tai de brand. Aceste lucruri pot ajuta la stabilirea pozitionarii marcii si iti vor creea identitatea si caracterul brandului.

4. Tinteste spre construirea relatiilor pe termen lung cu clientii

Nu ridica nivelul asteptarilor daca nu te poti tine de cuvant. Creaza incredere prin onestitate, seriozitate si sinceritate. Fii foarte clar in ceea ce poti oferi si transmite-ti valorile care te mana prin actiune.

5. Nu repeta acelasi mesaj in acelasi mod din nou si din nou

Actioneaza in mod alternativ,  astfel vei face ca mesajele-cheie sa lucreze impreuna pentru a-ti construi o identitate coerenta.

6. Nu imita aspectul marilor branduri

Construieste-ti propria identitate. Există o tendinta tot mai mare a consumatorilor de a isi indrepta atentia spre brandurile mici dar cu personalitate. De aceea, profita de statutul brandului tau pentru a-i atrage pe acei clienti care sunt intr-o permanenta cautare a originalului si al autenticului.

7. Fii inovativ si indraznet

Marile branduri sunt ingreunate de birocratie, birocratie ce nu le permite sa fie flexibile, sau cel putin la fel de flexibile ca micile branduri, atunci cand consumatorii isi schimba preferintele. Profita de acest lucru pentru a oferi produse sau servicii de exceptie care sa ii faca pe clientii tai sa vorbeasca despre tine.

8. Transmite intotdeauna identitatea brandului tau atunci cand comunici cu clientii tai

Nu iti pierde mandria de brand si nici identitatea atunci cand comunici cu clienti sau prospecti mai putini „receptivi”. De asemenea, atunci cand negocizi, incearca sa oferi mai mult decat sa scazi preturile. Promotiile sunt de asemenea o metoda a a-ti consolida brandul.

10. Vechea metoda de a-ti „stampila” logo-ul brandului peste tot nu mai functioneaza

Viitoarele branduri sunt fluide si captivante. Genereaza putina intriga si fa-i pe clienti sa iti descopere brandul. In acest fel vei crea acei ambasatori de brand care te vor promova oriunde.

Daca ti-a placut acest aticol, da-i te rog un share 😉

 

About the Author Stefan Atanasoae

Pasionat de fotografie si design, creez tot frumosul pe care il vedem.

follow me on: