9 Moduri de a-ti imbunatati Content Marketing-ul in 2017, gasesti aici o lista de idei si strategii pentru a intrece orice concurenta la Content Marketing

9 Moduri de a-ti imbunatati Content Marketing-ul in 2017

„Continutul este rege”

„Toata lumea investeste in content marketing”

„Content marketing-ul este singurul tip de marketing ramas”

Sunt sigur ca ai mai auzit propozitiile de mai sus. Insa te intreb: ce inseamna ele cu adevarat? Ce vor sa transmita?

Eu inca nu mi-am dat seama.

Ceea ce stiu insa este ca industria content marketing-ului este intr-o continua si rapida crestere. Cu un numar din ce in ce mai mare de oameni care produc continut si cu o cantitate din ce in ce mai mare de continut. O parte din acest continut este bun, insa o parte si mai mare este… mai putin bun.

Si cum ne aflam la sfarsit de an, cred ca este timpul sa ne gandim cum ne putem imbunatati stilul si calitatea a aceea ce scriem astfel incat sa ne incadram in prima categorie, nu in a doua. Asa ca redau mai jos cateva idei prin care noi am planuit sa ne imbunatatim continutul in anul care vine.

1. Continut mai putin, insa mai de calitate

A livra continut de calitate clientilor tai sau celor ce iti urmaresc blog-ul nu inseamna sa il produci in cantitati mari, ci chiar inseamna sa livrezi calitate. Ce inseamna asta mai exact?

Inseamna sa livrezi continut care sa educe, continut prin care cititorii sa se simta implicati, continut unde cititorii sa isi dea cu parerea, continut care sa insire si nu articole facute de „umplutura” si fara subiect.

Content Marketerii eficienti produc destul continut pentru a-si implica audienta si a-i atrage de fiecare data inapoi pe blog. Asadar, prioritatea trebuie sa fie de fiecare data calitatea, mai apoi cantitatea.

2. Mai putin jargon, mai multa claritate

          Sper ca in anul care vine jargonul sa fie folosit mai putin atunci cand incercam sa transmitem un mesaj, mai ales atunci cand pubicul nostru tinta este reprezentat de oameni normali, oameni cu preocupari, probleme si dorinte.

Eforturile noastre ar trebui sa fie orientate spre o comunicare clara, concisa cu un mesaj convingator.

3. Mai multa poveste

Sau mai exact, sa stim sa transpunem intr-o poveste ceea ce vrem sa transmitem. Sa fim sinceri, tuturor ne plac povestile. Iar cei ce sunt buni povestitori ne atrag si ne sunt mai placuti. Iar a spune o poveste este un mod incredibil prin care atragi oameni si te poti conecta emotional cu ei.

Uite aici cateva exemple despre cum putem transpune mesajul brandului nostru printr-o poveste:

1.Misty Copeland – I WILL WHAT I WANT, by Under Amour:

2.Bose – Get Closer from Grey London

3. O campanie facuta de cei de la Harvey Nichols pentru a stopa furturile de haine din magazine si in acelasi timp este si o reclama mascata, mai ales prin titlu. „Iti plac lucrurile gratis? Ia-le legal.”

4. Mai mult continut video

Continutul video este intr-o continua crestere. Se estimeaza ca pana in 2020, 82% dintre deciziile pentru achizitii online vor fi facute in urma vizionarii unui video.

Indiferent daca este un video cu explicatii, sau un gif sau un video de prezentare a brandului, facand continut video de calitate poti castiga credibilitate si clienti loiali.

Si chiar daca nu ai un buget mare pentru continut video, o simpla reclam video pe retelele sociale sau un video simplu pe instagram pot fi foarte eficiente.

5. Mai multa interactivitate

Prin crearea unor experiente interactive vei permite audientei tale sa isi urmeze curiozitatea. Iar in functie de obiectivele pe care ti le-ai propus, poti creea o poveste unica cu ajutorul careia sa iti ghidezi audienta spre experiente interactive.

6. Mixeaza realitatea cu virtualul

Am vazut cu totii la ce nivel a ajuns Pokemon Go – in total, Pokemon GO a fost descarcat de 7.5 milioane de ori din App Store si Google Play, a generat 1,6 milioane de dolari pe zi doar in SUA – si asta este doar un varf al iceberg-ului.

De aceea cred ca in 2017, si in urmatorii ani, acest fenomen va lua o amploare si mai mare. Iar merketerii si anteprenorii care prevad oportunitatile ce vor fi create de acest nou val vor avea doar de castigat de pe urma lui.

7. Nu face greaseala e a crea continut si de a actiona ca un editor

Cu acest val al content marketing-ului, multe brand-uri au inceput sa creeze ceva continut, insa nu sunt dedicati cu totul. Pentru a crea continut de calitate si eficient ai nevoie nu doar de o viziune ci si de o infrastructura, o strategie, ai nevoie de o echipa si nu in ultimul rand ai nevoie de parteneri care sa te ajute acolo unde stii ca inca sunt spatii goale.

Si acest lucru nu este ceva ce poti face doar cu jumatate de masura.

Predictia mea este ca brand-urile care vor lua in serios acest val al content marketing-ului vor si investi in mod serios. Iar la final ei vor fi cei cu cele mai bune povesti, ei vor fi cei ce vor livra continut de calitate si tot ei vor fi in topul industriei din care fac parte in urmatorii ani sau chiar zeci de ani.

8. Valorile brandului sunt cele ce inspira

Oamenilor le pasa de persoanele din spatele brandului pe care il iubesc. Lor le pasa de povestea din spatele brandului, de originea ei, le pasa de valorile si de cultura brandului respectiv.

Oamenilor le pasa de lucrurile care fac un brand unic. Le pasa de oamenii care lucreaza pentru acel brand.  Iar acest lucru duce la formarea unei conexiuni intre oameni si brand. Iar, pentru tine, ca sa formezi aceasta conexiune intre brandul tau si clientii pe care ii ai, atunci va trebui sa iti arati adevarata fata, sa le spui povestea din spatele brandului, sa le arati ca esti unic si special.

Si acelasi lucru il facem si noi la agentia noastra, incercam sa transmitem prin fiecare proiect pe care il facem ceea ce suntem noi cu adevarat, cine suntem noi si care este povestea noastra.

9. Mai putin continut indreptat spre vanzare

          Sper ca in 2017 sa fie anul in care mai multa lume din industria marketingului digital sa invete care este diferenta dintre continut pentru vanzari si content marketing. Caci, cel mai ineficient mod de atrage audienta spre brandul tau este sa le livrezi continut pentru vanzari (dicurs de vanzari).

Stiu ca multi content marketeri sunt „obligati” de sefii lor sa mentioneze in orice scriu cat de unic si de bun este propriul brand. Insa, rolul content marketing-ul nu este sa faca imediat o vanzare, ci are rolul de a atrage oameni, de a creea interes asupra brandului tau. Iar atentia ta ar trebui indreptata nu spre discursul de vanzari, ci spre a-ti educa audienta.

 

Hai sa facem asta!

Noi asta vom urmari, sa implementam in anul care vine tot ceea ce ne-am propus. Si ii vom sfatui si pe partenerii nostrii sa faca acelasi lucru. Content marketing-ul nu este usor, insa este o provocare pe care noi o gasim placuta.

Iti uram ca in 2017 toate eforturile tale de marketing (si nu numai) sa fie incununate de succes.

About the Author Stefan Daniel Vandalac

Cuvintele ma reprezinta. Tot ceea ce scriu explica o mica particica din mine. Sunt curios si imi place sa aflu lucruri noi permanent.

follow me on:

Aplici pentru START-UP NATION ROMANIA 2017? Vezi cum te putem ajuta:

x

Aplici pentru
START-UP NATION?

Descopera cum te putem ajuta sa-ti cresti afacerea printr-o strategie integrata de marketing: