Conteaza lungimea articolelor de blog? Vezi de ce

De ce articolele lungi conteaza si cum sa le faci sa lucreze pentru tine.

La momentul actual exista o multime de bloguri populare despre SEO care subliniaza importanta articolelor mai lungi si le considera mai bune decat cele mai scurte. Sigur, este valabila si viceversa.

Ceea ce este si mai clar este faptul ca aceasta alegere – articole lungi sau scurte pentru blog – poate fi dificila. La fel de dificil poate fi sa iti dai seama ce fel de articol poate functiona pentru tine.

Insa, cum traim intr-o lume plina de informatii si avem si putin noroc, putem gasi acele informatii care sa ne ajute sa intelegem de ce articolele lungi conteaza si cum le putem face sa „munceasca” pentru noi.

Inainte de a incepe mai spun doar atat, cel mai bine este sa ai pe blog si articole lungi cat si scurte – insa, vom reveni la acest aspect mai tarziu. 😃

Continutul scurt: Lumea pe care noi credem ca o preferam

Motivul pentru care aceasta dezbatere a inceput este simplu si poate fi rezumat la un singur lucru: capacitatea oamenilor de a-si mentine atentia contentrata asupra unui lucru foarte putin timp.

De fapt, aceasta atentie a ajuns sa fie atat de redusa incat, conform mai multor studii, am fost depasiti de carasul auriu. 😊

Dar sa revenim! 😃

Aceasta atentie redusa a facut ca video-urile, infograficele si in general articolele scurte sa fie destul de populare.

Ce inseamna mai exact continut scurt?

Un articol de blog scurt este un articol sub 1000 de cuvinte. Pe langa articolele de blog scurte, in categoria mai mare a continutului scurt mai pot intra: infograficele, continutul de pe retelele sociale, etc.

Si mai pe scurt, orice subiect de discutie, insa fara a intra in profunzime, poate fi considerat continut scurt.

Care sunt avantajele continutului scurt?

Exista o multime de avantaje atunci facem lucrurile in mod concis si le expunem in aceiasi maniera. In acest fel putem transmite un mesaj cu impact si eficienta audientei noastre.

Un alt avantaj este dat de eficienta acestui continut in cazul utilizatorilor care il citesc de pe telefonul mobil, utilizatori care nu ar avea rabdarea de a citi un articol mai lung.

In alta ordine de idei, continutul scurt este bun pentru:

  • Audiente care cer raspunsuri rapide si specifice anumitor probleme,
  • Continut care are ca tinta o audienta mai mare sau chiar generala,
  • Testimoniale, povesti scurte sau chiar amuzante,
  • Continut mai usor de distribuit pe retelele sociale,
  • Continut facut pentru o citire rapida.

Continutul lung: Probabil cel mai bun pentru SEO

Multi specialisti argumenteaza ca acest tip de continut este cel mai benefic pentru SEO. Se pare ca exista „ceva” ce ii face pe oameni sa citeasca si sa obtina beneficii de pe urma continutului lung. Ce anume?

Citeste in continuare pentru a afla.

Ce este mai exact continutul lung?

Continutul lung poate fi un articol care sa aiba in jur de 1200-2000 de cuvinte, poate chiar mai mult de 2000. Unele cercetari mai sugereaza o lungime in jurul a 1700 de cuvinte si a 7 minute de citit.

Insa, mai important de atat este sa reusesti sa transmiti ceea ce vrei sa transmiti in mod cat mai clar.

Care sunt avantajele?

Unul din motivele pentru care continutul lung a atras in ultimul timp atentia marketerilor este abilitatea aceastuia de a genera credibilitate si de a livra valoare reala audientei.

Lucruri pe care, de cele mai multe ori, nu le poti obtine impreuna cu ajutorul continutului scurt.

Mai mult chiar, exista o multmime de lucruri pe care tu le poti face astfel incat activitatea ta de SEO sa beneficieze cat mai mult de pe urma acestui tip de continut. Spre exemplu, cercetarile au aratat ca un numar de cuvinte mai mare atrag mai mult trafic pe site.

De asemenea, cu cat ai mai mult continut pe o pagina cu atat ai o sansa mai mare de a fi intr-o pozitie de top in afisarea rezultatelor de pe Google. Si asta pentru ca ai mai multe cuvinte cheie, link-uri, etc.

Mai mult chiar, cu cat continutul este mai lung, cu atat mai  mult timp isi vor petrece oamenii pe site-ul tau, deci ai mai mult timp sa castigi increderea cititorilor tai si in acelasi timp poti obtine si o rata de respingere mult mai mica.

Continutul lung este bun pentru:

  • Branduri care sunt orientate spre cercetare,
  • Articole bazate pe date si subiecte care au nevoie de o cercetare in profunzime,
  • Cititori care se conecteaza de pe tableta sau laptop/desktop,
  • Articole educationale/informative,
  • Oferirea a mai multor informatii odata.

Ce conteaza cel mai mult in content marketing?

Inainte de toate trebuie sa realizezi ca vor fi si alti factori care iti vor influenta lungimea unui articol.  Factori precum:

  • Frecventa cu care postezi pe blog – cat de des postezi pe blog? Daca postezi o data pe saptamana sau chiar pe luna va trebui sa te orientezi spre articole mai lungi. Pe de alta parte, daca postezi zilnic va trebui sa postezi articole mai scurte sau sa iti creezi un mix de posturi ( ex.: 3 zile postari scurte, 1 zi – un articol mai lung).
  • Scopul pentru care postezi – pentru ce postezi pe blog? Care este scopul/obiectivul pe care il urmaresti? Ce doresti? Iti doresti o vizibilitate mai mare a brandului? Iti doresti sa oferi informatii valoroase si sa iti educi audienta? Daca stii ce obiective urmaresti iti va fi mai usor apoi sa stii ce tip de continut sa postezi.
  • Pentru cine postezi – Care este audienta ta? Cine este grupul tinta pentru care postezi? Ce interese, nevoi, probleme si dorinte are audienta ta?

Obiectivul tau principal este sa oferi audientei tale informatii pe care doreste sa le citeasca. Raspunde cu seriozitate la intrebarile de mai sus pentru a sti ce trebuie sa postezi.

Verdictul final: Foloseste ambele tipuri de continut

In opinia mea, pentru a avea succes cu blogul tau va fi nevoie sa folosesti ambele tipuri de continut. Daca luam in considerare toate beneficiile de mai sus vom gasi si motivele pentru care este bine sa le folosim pe amandoua.

Iar daca ar fi sa sumarizez pot spune urmatorul lucru: articolele scurte sunt perfecte pentru a te conecta si a obtine reactii de la audienta ta in mod regulat, in timp ce continutul mai lung este construit special pentru a-ti educa si informa audienta. 

Tu ce parere ai? Ce tip de continut este potrivit pentru afacerea ta?

Spre final, lasa-mi un comentariu cu domeniul in care activezi si problemele pe care le intampini cand vine vorba de continut si poate iti voi putea da o mana de ajutor.

Iar daca vrei mai mult de atat, sa te ajutam personal, ne gasesti aici.

Mult succes!

About the Author Stefan Daniel Vandalac

Cuvintele ma reprezinta. Tot ceea ce scriu explica o mica particica din mine. Sunt curios si imi place sa aflu lucruri noi permanent.

follow me on:

Aplici pentru START-UP NATION ROMANIA 2017? Vezi cum te putem ajuta:

x

Aplici pentru
START-UP NATION?

Descopera cum te putem ajuta sa-ti cresti afacerea printr-o strategie integrata de marketing: