Cum sa iti creezi planul de Marketing pentru 2017 - Online MARK

Cum sa iti creezi planul de Marketing pentru 2017

Shares

Dat fiind faptul ca anul 2016 a luat sfarsit, acum este momentul ideal sa te gandesti la planul de marketing pentru noul an. Ce a mers bine? Ce nu a mers? Ce strategii noi vei incerca in anul 2017?

Desigur, suntem incantati sa te ajutam cu un plan de marketing comprehensiv pentru afacerea ta (Contacteaza-ne daca esti interesat!), dar daca vrei doar cateva sfaturi pentru a-l pregati singur/a, urmeaza pasii de mai jos. 

Cum sa creezi propriul Plan de Marketing pentru anul 2017

Pasul 1: Retrospectiva anului 2016

Inainte de a te decide incotro te indrepti, arunca o privire unde esti momentan. Care au fost obiectivele tale pentru anul care a trecut? Le-ai indeplinit?

De asemenea, gandeste-te la strategiile de marketing pe care le-ai utilizat anul trecut. Cum au functionat si care au fost rezultatele?

Daca nu ai avut obiective specifice pentru anul 2016, acum e momentul perfect sa colectezi cateva date:

  • Viziteaza contul de Google Analytics pentru a masura si analiza traficul site-ului tau;
  • Analizeaza si exporta datele analytics din conturile de Social Media pentru a le avea salvate si a vedea nivelul curent;
  • Verifica rata de deschidere a newsletterelor si CTR (click trough rates) pentru a nota nivelul la care sunt acum;

Pasul 2: Stabileste obiective noi

Dupa de ai stabilit cum a mers anul 2016, e timpu sa te uiti inainte, catre 2017. Ce obiective vrei sa atingi? Asigura-te ca obiectivele pe care ti le stabilesti sunt SMART:

  • Specifice
  • Masurabile
  • Accesibile
  • Relevante

Timp stabilit (Intervalul de timp)

Este mult mai bine sa ai cateva obiective clare, realistice, decat o idee vaga cum ar fi „Imi dorest mai multi clienti”. In schimb, poti sa setezi obiective ca:

  • 100 de Fani noi pe facebook
  • 30% mai mult trafic pe site
  • 10 vanzari noi pe luna

Odata de ai obiectivele SMART stabilite, e timpul sa planifici cum ajungi sa le realizezi.

Pasul 3: Fa un Brainstorming cu trategii pentru a atinge obiectivele tale

Acum este timpul sa vii cu activitati specifice pentru a-ti atinge obiectivele. Pentru fiecare obiectiv, scrie pe o hartie cateva strategii care crezi ca te vor ajuta sa ajungi la atingerea acestora (vezi mai jos catea sugestii).

De exemplu, daca unul din obiectivele tale este sa cresti traficul pe site, ai putea sa incluzi scrierea regulata pe blog in planul tau de marketing. Sau, daca iti doresti sa cresti interactiunea pe pagina de facebook, ia in considerare rularea unei campanii de Facebook Ads, sau doar sponsorizarea catorva postari pe durata anului.

Pe langa gandirea strategiilor care crezi ca ar putea merge, ia-ti ceva timp pentru o cercetare si scrie cateva idei noi pe care sa le incerci pe parcursul anului. Arunca o privire la trendurile din industrie si la strategiile pe care expertii le prezic a fi importante in anul care urmeaza sa se scurga, la fel ca aceste tactici, pe care le recomandam:

Strategiile de marketing vor trebui sa includa elemente „experentiale”, cum ar fi evenimentele, unde consumatorii pot fi scufundati in povestea brandului.

Marketerii vor trebui sa formeze conexiuni rapide, memorabile cu consumatorii mai rapid ca oricand.

Brandurile vor avea nevoie de strategii comprehensive care ofera consumatorilor mai multe puncte de atingere, in timp ce livreaza acelasi mesaj cheie.

Pasul 4: Scrie un Plan de Marketing

Odata ce ai scris ideile principale, e timpul sa-ti transformi gandurile intr-un plan real. iti sugerez sa faci acest lucru scriind pe o foaie de hartie fiecare luna a anului iar dupa aceasta sa scrii liste cu strategiile pe care planifici sa le aplici in fiecare luna. Acest lucru te ajuta sa intelegi vizual cat de multe activitati de marketing iti propui sa realizezi in fiecare luna.

Desigur, unele strategii (cum ar fi Social Media sau Blogging-ul) sunt continue, dar unele (cum ar fi abordarea mass-media sau campaniile de Facebook Ads) pot fi facute de cateva ori in mod specific pe parcursul anului. In acest mod poti planifica si activitati extra in planul tau de marketing pentru lunile care crezi ca tind sa mearga mai greu.

Dupa ce ai format un plan, scrie-l luna cu luna pentru a fi clar pentru tine sa vezi ce activitati trebuie sa faci si cand.

Pasul 5: Actioneaza

Acesta este probabil unul din cei mai importanti pasi! Planul tau de marketing este inutil daca nu il pui in aplicare si nu il urmeri.

Da, vor aparea alte lucruri pe parcurs care iti vor ocupa timpul. Dar fii sigur ca ramai pe drumul cel bun cu strategiile adunate pentru a-ti da seama daca ai avut succes la sfarsitul anului. De fapt, scrie ce activitati ai de facut si cand planifici sa le faci in calendarul tau sau in agenda. Pune termene limita si tine-te de ele!

In fiecare luna, treci prin diferite puncte ale datelor de analiza pentru a vedea in ansamblu cum functioneaza afacerea ta. Verifica datele din Google Analytics, Rata de deschidere a newsletterelor si rata de click-uri, datele din Social Media. Daca vezi ca Email-urile tale nu prea au multe deschideri, incearca o abordare diferita a titlurilor, sau daca vezi ca un articol pe blog primeste multe click-uri si trafic, ia in considerare scrierea unei prelungiri sau completari la acesta.

In acelasi timp, noteaza-ti sa iti evaluezi planul catre sfarsitul lunii Iunie. La acel punct, poti face o analiza completa a planului tau de marketing, pentru a pentru a vedea ce functioneaza bine si ce trebuie imbunatatit.

Acesta ar putea fi un moment bun pentru a schimba concentrarea dintr-o zona care nu functioneaza bine, catre alta care o face, sau pentru a incerca o strategie absolut noua.

Extra: Strategii comune pentru Planul tau de Marketing

Poate fi dificil sa stii ce strategii sa utilizezi pentru a atinge obiectivele planului tau de marketing. Mai jos am enumerat cateva tactici comune pe care le-am vazut ca aduc rezultate intr-o varietate mare de industrii:

Strategia: Crearea si distribuirea comunicatelor de presa
Ce obiective ajuta: Cresterea traficului pe site, acoperire in media editoriala, recunoasterea numelui si a brandului

Atat timp cat ai o stire care merita distribuita, comunicatele de presa pot fi folosite in mai multe moduri. Daca le transmiti in mod online, acestea iti pot furniza sute de Backlink-uri inapoi catre site, crescandu-ti Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) si traficul. Daca le transmiti catre contacte de media specifice si daca noutatile sunt cu adevarat importante pentru cititorii acestora, ei pot scrie despre compania ta si sa prezinte afacerea ta si mai multor clienti.

Strategia: Crearea si Promovarea de evenimente
Ce obiective ajuta: Angajament al consumatorilor crescut, acoperire in presa, trafic pe site, recunoasterea numelui si a brandului

In pofida cresterii Social si digital Media, consumatorii tind catre conectare live. Un eveniment poate fi o modalitate fantastica de interactiune fata in fata cu consumatorii tai si in functie de evenimentul pe care il gazduiesti, poti chiar sa obtii ceva acoperire in presa.

Pe masura ce incepi sa consideri crearea unui eveniment pentru a interactiona cu consumatorii tai, gandeste-te la moduri de a le oferi o experienta de neuitat cu brandul tau.

Strategia: Aparitiile in presa
Ce obiective ajuta: Cresterea recunoasterii numelui, recunoasterea brandului si (cateodata) trafic pe site pe langa stabilirea ta ca expert in domeniu si furnizarea de testimoniale credibile si recomandari pentru afacerea ta, facandu-i pe consumatori mai dispusi sa cumpere.

Poate fi chiar foarte interesant sa-ti vezi numele afacerii in presa! Pe langa faptul ca furnizeaza consumatorilor un mod suplimentar de a-ti vedea afacerea, presa este o recomandare indirecta din partea jurnalistilor, spunandu-le cititorilor, spectatorilor si ascultatorilor de ce ar trebui sa ia in considerare afacerea ta.

Acest lucru poate avea o importanta foarte mare!

In plus, daca campania este distribuita online, reporterii cel mai probabil vor include un link catre site-ul tau, ceea ce poate crea o diferenta pozitiva pentru SEO si traficul pe site-ul tau.

Strategia: Social Media Ads
Ce obiective ajuta: Interactiune si prezenta crescuta a consumatorilor, trafic catre site, recunoasterea numelui si a brandului, in completarea stabilirii tale ca un expert in domeniu si arata vizitatorilor tai de ce ar trebui sa lucreze cu tine.

Reclamele pe Facebook, Instagram, Twitter sau LinkedIn pot fi un mod foarte accesibil de a-ti creste acoperirea pe toate platformele. In plus fata de reclamele traditionale pe care le vezi pe lateralul multor site-uri, postarile sponsorizate apar in Newsfeed-ul utilizatorilor, ca orice alta postare.

Atat timp cat targetezi reclama corect, scrii un text convingator si utilizezi o imagine cu interactiune, sau chiar doua, acestea iti pot creste destul de mult vizibilitatea catre alti urmaritori noi.

Strategia: Social Media Organic
Ce obiective ajuta: Interactiune si prezenta crescuta a consumatorilor, trafic catre stie, recunoasterea numelui si a brandului. In plus, arata urmaritorilor tai de ce ar trebui sa lucreze cu tine sau sa cumpere de la compania ta si furnizeaza un mod convenabil pentru consumatori de a comunica cu afacerea ta.

Chiar daca nu platesti pentru reclamele social media, mentinerea unei prezente pe aceste platformele utilizate de consumatorii tai poate fi foarte utila. Pe langa furnizarea unui forum de discutie unde te poti conecta cu utilizatorii care sunt interesati de afacerea si industria ta, canalele tale sociale sunt o oportunitate fantastica de a le reaminti utilizatorilor serviciile pe care le oferi, despre expertiza ta si despre faptul ca iti pasa de ei. Acestea pot fi extraordinare pentru traficul pe site si SEO, precum si oferirea unui serviciu de Customer Care excelent si atent.

Strategia: Blogging
Ce obiective ajuta: Trafic crescut pe stie, recunoasterea numelui si a brandului, plus iti ofera autoritate ca un expert in domeniu si arata vizitatorilor tai de ce ar trebui sa lucreze cu tine.

Beneficiul primar al mentinerii unui blog pentru afacerea ta este ca acesta iti poate aduce trafc suplimentar pe site. Prin publicarea de articole de calitate, utile la aceeasi ora si in aceeasi zi in fiecare saptamana, arati motoarelor de cautare ca site-ul tau este de calitate si util pentru utilizatorii internetului, ceea ce poate creste foarte mult rank-ul in rezultatele de cautare.

Deoarece cel mai bun mod de a scrie pentru motoarele de cautare este de a scrie articole de calitate, continutul tau ar trebuie sa fie deja util pentru clientii tai tinta. Blogul tau te poate de asemenea stabili ca un expert si iti poate oferi un forum fantastic pentru relatia cu clientii.

Strategia: Email Marketing
Ce obiective ajuta: Trafic crescut pe site, credibilitate, recunoasterea numelui si a brandului, plus oferirea de motive pentru care ar trebui sa lucreze cu tine contactelor pe care deja le ai in lista de abonati .

Email Marketing-ul cntinua sa fie o componenta importanta catre un plan de marketing de succes.

Cercetarile arata ca:

  • Utilizarea email-ului va atinge 3 miliarde de utilizatori pana in 2020.
  • Gmail are 1 miliard de utilizatori in toata lumea
  • 86% dintre consumatori ar dori sa primeasca email-uri promotionale de la companiile cu care fac afaceri cel putin lunar.

Daca iti doresti sa cresti traficul pe site si credibilitatea printre consumatorii tai, precum si recunoasterea numelui si a brandului, un newsletter lunar poate fi o strategie excelenta. Un email scurt cu articole utile, link-uri, etc. poate fi un reminder util pentru clientii tinta sa te contacteze si sa afle mai multe despre produsele si serviciile tale.

 

Spre final, lasa-mi un comentariu cu domeniul in care activezi si problemele pe care le intampini in promovarea online si poate iti voi putea da o mana de ajutor.

Iar daca vrei mai mult de atat, sa te ajutam personal, contacteaza-ne.

Intre timp, iti uram un an nou 2017 fantastic si cat mai productiv!

Mult succes in crearea propriului plan de Marketing!

About the Author Marcel Motruc

Traiesc calm si ma bucur de viata, imi place tot ce este frumos. Pasiunea mea este marketing-ul online si vanzarile (tot online) iar tot ce fac este pentru a-mi perfectiona aceste cunostinte.

follow me on:

Aplici pentru START-UP NATION ROMANIA 2017? Vezi cum te putem ajuta:

x

Aplici pentru
START-UP NATION?

Descopera cum te putem ajuta sa-ti cresti afacerea printr-o strategie integrata de marketing: