Strategia de Content Marketing: Un ghid pentru incepatori si nu numai

Indiferent daca esti incepator in ceea ce priveste content marketing-ul sau il folosesti de ceva timp, planul pe acest nou an va trebui sa fie cel mai bun.

*Daca inca nu stii ce este Content Marketing-ul atunci citeste acest articol, iar aici ai cateva informatii despre cum poti integra misiunea si povestea brandului tau in strategia pentru continut. 

De ce? In acest an se pare ca vei avea si mai multa competitie – conform Content Marketing Institute, 70% din marketerii afacerilor de tip B2B au mentionat ca vor creea mult mai mult continut in acest an comparativ cu anul 2016.

Asa ca, primul pas in a-ti depasi competitia va fi sa ai un plan de marketing solid si inteligent conceput. Iar daca inca mai ai ceva dificultati in planificarea strategiei acestui an sau ai nevoie de niste idei mai „proaspete”, atunci continua sa citesti.

In acest articol, voi detalia de ce are nevoie afacerea ta de un plan pentru content marketing si care sunt pasii exacti pentru a-ti crea unul.

De ce Content Marketing-ul conteaza in afaceri?

Content Marketing-ul sau Marketingul de Continut ii ofera afacerii tale atat trafic pe site cat si noi lead-uri.

Gandeste-te  – daca tu creezi un articol de blog care sa iti aduca un volum mare de trafic pe site sau construiesti un ebook pe care sa il oferi in schimbul unei adrese de e-mail, toate aceste metode iti vor genera noi lead-uri odata cu trecerea timpului.

Astfel, aceste surse sigure de trafic si lead-uri generate de continut iti vor oferi o anumita flexibilitate cu ajutorul careia sa poti experimenta si alte tactici de marketing generatoare de venituri, precum continut sponsorizat, reclama pe retele de socializare si continut platit.

Pe langa toate aceste beneficii, Marketingul de Continut iti mai aduce un beneficiu enorm, iti va educa piata si va atrage atentia asupra Brandului tau.

7 Pasi pentru crearea unei Strategii de Succes pentru Content Marketing

1. Defineste-ti obiectivele pe care vrei sa le atingi

Pentru ce iti doresti sa dezvolti o strategie pentru Marketingul de Continut? Pentru cine vei produce continut si de ce? In ce fel iti poti educa piata prin continut? Ce informatii vei oferi?

Cunoaste-ti foarte bine obiectivele inainte de a incepe sa planifici si va fi mult mai usor sa determini ce strategii vor functiona cel mai bine pentru tine in 2017.

2. Defineste-ti audienta (Avatarul afacerii tale/Buyer persona)

Avatarul/Buyer Persona reprezinta tiparul clientului, profilul lui, sau in termeni de marketing, asa numitul public tinta.

Pentru ca sa determini cat mai bine avatarul afacerii tale va trebui sa iei in considerare informatii demografice ( varsta, sex, stare civila, copii, locatie, venit etc.), ce frustrari si blocaje are audienta ta in ceea ce priveste domeniul tau de activitate ( frustrari legate de produs, serviciu, etc..) si ce aspiratii au in legatura cu produsul/serviciul tau (ce vor sa obtina prin folosirea lui, cum cred ei ca ii va ajuta, etc.)

Toate aceste lucruri sunt extrem de importante, mai ales daca te afli la inceput. Cunoscandu-ti cu precizie audienta vei putea produce continut mai valoros si relevant pentru ei.

Iar daca esti deja un marketer cu experienta, exista posibilitatea ca audienta ta sa se fi schimbat. De aceea este recomandat ca in fiecare an sa revizuiesti avatarul afacerii tale.

3. Examineaza-ti continutul

Majoritatea incepatorilor incep cu o postare pe blog, insa acest lucru nu este batut in cuie. Poti incepe si cu alte tipuri de continut. Spre exemplu, daca ai facut postari saptamanale pe blog in ultimul an, atunci poti crea un e-book care sa rezume intreg continutul si sa il oferi noilor abonati in schimbul unei adrese de e-mail.

Daca ai deja ceva experienta, revizuieste eforturile tale de content marketing si vezi ce rezultate ai obtinut anul trecut. Stabileste ce a functionat pentru business-ul tau si ce nu.

4. Foloseste un sistem de management al continutului

Este absolut vital sa ai un astfel de sistem. Un sistem care sa contina cateva parti vitale ale managementului de continut precum crearea de contiut, publicarea lui si analizarea lui.

Astfel de sisteme sunt oferite atat de cei de la WordPress, HubSpot cat si alti asemenea furnizori.

5. Gaseste idei creative pentru continut

Acum a venit vremea sa dai dovada de putina creativitate, iar pentru a te ajuta iti voi enumera mai jos cateva instrumente care sa iti aprinda putin partea creativa 😀

  • HubSpot Website Grader – este o unealta grozava ce iti arata unde esti in acest moment in urma eforturilor tale de marketing. De la blogging la Social Media, aceasta unealta iti va trimite un raport detaliat care sa te ajute in optimizarea si imbunatatirea campaniilor tale de marketing.
  • What ti Write (Ce sa scriu) – o alta unealta care sa te ajute in generarea de idei creative. Imediat dupa ce raspunzi la intrebari, iti va oferi si cateva idei de articole.
  • Feedley – o unealta care iti permite sa urmaresti foarte usor noutatile din online in fiecare zi.
  • InstaPage – o unealta extrem de importanta ce te ajuta sa iti creezi landing page-uri.
  • Canvao unealta ce te ajuta sa creezi continut vizual pentru social media si bloguri
  • Trello – cea mai simpla unealta de management de proiecte si management personal.

6. Determina ce tip de continut vrei sa creezi

Sunt o multime de optiuni in aceasta privinta. Printre aceastea, enumar mai jos doar cateva:

Articole de Blog – aceste articole ar trebui publicate cu regularitate. Ele sunt cele ce vor atrage noi vizitatori pe site-ul tau si tot ele sunt cele ce iti vor educa piata. Recomandarea noastra in acest caz este sa creezi articole care sa ofere valoare si in acelasi timp sa educe piata.

Lungimea medie a unui astfel de articol ar trebui sa fie cuprinsa intre 1000 si 2000 de cuvinte, insa cel mai bine este sa experimentezi pentru a afla ce prefera sa citeasca audienta ta, articole mai lungi sau mai scurte.

E-book-uri – sunt generatoare de lead-uri. Un client potential va intra pe site-ul tau si isi va lasa adresa de e-mail in schimbul unui ebook. In general ebook-urile contin mult mai multe informatii decat un articol de blog.

Ilustratii, grafice (infographics) – sunt reprezentari vizuale ale unor informatii, ale anumitor statistici sau cunostinte mai complexe, toate prezentate intr-un mod rapid si clar.

Exemplu:

Video-uri – video-urile sunt din ce in ce mai des folosite, si mai ales in Social Media unde rata interactiunilor este printre cele mai ridicate. Desi presupun o mai mare investitie de timp si resurse fata de articolele de blog, intr-un final vor merita cu totul aceasta investitie.

Mai multe idei de continut ai si in acest infographic:

7. Publica si gestioneaza continutul

Planul tau de marketing va trebui sa contina, pe langa tipurile de continut pe care le vei creea, si informatii despre cum vei organiza acest continut.

Cu ajutorul unui calendar va trebui sa iti creezi un traseu pe care atat continutul tau sa il urmeze cat si postarile de pe Social Media. Si asta pentru ca o parte din continutul pe care il vei creea va fi la fel de valabil si peste cateva luni, insa o alta parte va fi valabila doar intr-o anumita perioada ( ex. continut pentru Sarbatori, ocazii speciale, etc..), doar in anumite cazuri, etc.

Stiu ca este multa informatie de digerat in acest articol. Insa munca abia incepe. Vei avea nevoie de ceva timp, organizare si creativitate pentru a atinge succesul, insa intr-un final iti va depasi orice asteptari.

Spre final, lasa-mi un comentariu cu domeniul in care activezi si problemele pe care le intampini in promovarea online si poate iti voi putea da o mana de ajutor.

Iar daca vrei mai mult de atat, sa te ajutam personal, ne gasesti aici.

Mult succes in dezvoltarea propriei strategii!

About the Author Stefan Daniel Vandalac

Cuvintele ma reprezinta. Tot ceea ce scriu explica o mica particica din mine. Sunt curios si imi place sa aflu lucruri noi permanent.

follow me on: